نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2545
-
الف
+

«شاهرخ خان» برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شد

«شاهرخ خان» و «طاهر کریم» از مدعوین بخش هنرپیشگان آکادمی اسکار هستند.

آکادمی اسکار که سال گذشته ۷۷۴ عضو را به تعداد اعضای خود اضافه کرد، امسال با رشد ۲۰ درصدی از ۹۲۸ چهره سینمایی برای حضور در آکادمی دعوت کرده است.

به گزارش آی فیلم2،  آکادمی اسکار امسال با دعوت به همکاری از 928 نفر، ۱۵۴ عضو به تعداد 774 نفری سال گذشته اعضای خود افزود. در این میان سه سینماگر ایرانی نیز حضور دارند. «حسین جعفریان» از فیلم «فروشنده» و فیلم «سارا و آیدا» در بخش فیلمبرداران و «فرنوش صمدی» و «علی عسگری» سازندگان فیلم کوتاه «سکوت»  برای بخش سازندگان انیمیشن و فیلم کوتاه به آکادمی اسکار پیوستند.

نکته جالب اینکه هند هم در این میان دو نماینده دارد؛ «شاهرخ‌خان» و «طاهر کریم» از مدعوین بخش هنرپیشگان هستند. 

در بخش موسیقی هم «کندریک لامار» از معروف‌ترین چهره‌های روز موسیقی دنیا در این فهرست به چشم می‌خورد. در بخش نویسندگان هم «جی کی رولینگ» یکی از نامدارترین چهره‌های دعوت شده به عضویت آکادمی اسکار است.

بزرگترین جامعه تشکیل‌دهنده اعضای آکادمی با ۲۰ درصد مربوط به هنرپیشگان است. «تیموتی شَلِمِی»، «دَنیل کالویا»، «کُمیل نانجیانی»، «میندی کالینگ»، «بلِیک لیولی»، «امیلی کلارک»، «رجینا هال» «اِمی شامر»، «تیفانی هَدیش»، «هونگ چائو» و «لیلی کالینز» از جمله هنرپیشه‌های شناخته شده‌ای هستند که در این دوره برای عضویت در آکادمی دعوت شده‌اند.

میزان اعضای آکادمی اسکار هر سال افزایش چشمگیری داشته است. سال 2015 با 322 نفر و سال 2016 با 683 نفر و سال 2017 با 774 نفر عضو بالاترین میزان مشارکت در انتخاب را در تمام رویدادهای اینچنین در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد.

آکادمی اسکار از سال 2016 به منظور ارتقاء سطح تنوع اعضای خود به افزایش تعداد روی آورد که این اقدام پس از کمپین «#اسکار_خیلی_سفید» در سال 2016 آغاز شد. همین دو هفته پیش آکادمی اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020 تعداد اعضای خود را تا دو برابر افزایش دهد و تعداد زنان و زنگین‌پوستان نیز در این آکادمی افزایش یابد.  

فارس به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: چنانچه همه دعوت‌شدگان امسال پاسخ مثبت بدهند، تعداد اعضای این آکادمی به رقم 9226 نفر خواهد رسید.

یکی از نکات قابل توجه اینست که در میان افراد جدید 49 درصد زن هستند که موجب می‌شود میزان زنان عضو اسکار از 28 درصد زن در سال 2017 به 31 درصد در سال 2018 افزایش یابد. اعضای جدید اسکار از 59 کشور مختلف دعوت شده‌اند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر